Afstandsprocedure konijnen

Redenen en oplossingen

Het kan voorkomen dat je je konijn niet langer de zorg en aandacht kan geven, die het nodig heeft. Wat de reden daarvan ook is, zorg er alsjeblieft wel voor, dat je konijn goed terecht komt!

Gedragsproblemen

Is het echt altijd nodig om afscheid van je dier te nemen? Voor sommige problemen zijn echt nog goede oplossingen te vinden. Zo kan een verveeld konijn al heel snel veranderen in een vervelend konijn. Dan zou je eerst eens kunnen kijken of je je konijn wel biedt, wat het ècht nodig heeft, zoals een maatje, voldoende ruimte en vermaak. Je zult zien, dat de konijnen het dan veel leuker hebben en je zelf zo ook veel meer plezier aan je konijnen kunt beleven.
Als je hier advies over wilt, kun je altijd contact met ons opnemen door ons een email te sturen via info@stichtingtruecolors.nl. Twee van onze vrijwilligers zijn gediplomeerd konijnendeskundige. We denken graag met je mee.

Vrijheid geven?

Laat je konijn nooit los in de natuur. Je denkt je dier hiermee misschien de vrijheid te geven, maar jouw konijn is een tam en geen wild konijn en heeft ook niet het instinct van een wild konijn.Jouw konijn zal het heel zwaar krijgen en er helaas niet overleven.

En wat als er iets met je konijn gebeurt, aangereden of ziek wordt? Dan is er niemand, die voor het dier zorgt en zal het een lijdensweg tegemoet gaan. Dat is toch niet wat je konijn verdient?!

Naar een opvang brengen

Er zijn verschillende goede konijnenopvangen in Nederland. Deze kun je vinden op de website van de Stichting Konijnenbelangen. Je bent er dan van verzekerd, dat er goed voor je konijn wordt gezorgd en er gezocht zal worden naar een goed tehuis met een ander konijnenmaatje en lekker de ruimte.

Wij zijn één van die opvangen op de lijst van de St. Konijnenbelangen, maar helaas kunnen we geen nieuwe konijnen meer aannemen. We verwijzen je nu daarom sowieso door naar onze collega-opvangen. Deze vind je dus door op bovenstaande link te klikken.

Index

Wie zijn wij

– De stichting
– De vrijwilligers

Info | advies en links
Vermiste dieren
Verzorging dieren
Help mee
Met dank aan

Over de dieren

Alle nieuwtjes over onze dieren vind je op onze Facebookpagina.

Katten- en Konijnenopvang
06-27 20 77 79

Donaties aan onze stichting zijn van de belasting aftrekbaar.