Adoptieprocedure kat

Informatie voor een goede match

Om een eerste beoordeling te kunnen maken of een nieuw thuis goed zou kunnen passen bij onze katten, hebben we informatie nodig. Daarvoor hebben we onderstaand formulier opgesteld. Als je hieronder het formulier invult en naar ons verzendt, gaan we kijken of we een geschikte match kunnen maken voor jou en/of je kat. We kiezen voor deze zorgvuldigheid om teleurstellingen achteraf zoveel mogelijk te voorkomen.

Informatieformulier adoptie kat(ten)

Interesse voor (naam kat):

Motivatie :

Heb je eerder katten gehad?:

Je woonsituatie:

Hoe is je woonsituatie? :

Aantal kamers:

Heb je een aparte kamer voor de kat?:
(Soms van belang bijv. bij introductie)

Kan de kat naar buiten?:

Woon je aan een drukke weg?:

Eventuele toelichting woonsituatie:

Let op! Na het invullen van het formulier krijg je altijd automatisch een bevestiging van ontvangst.
Als je deze niet hebt ontvangen, is het formulier niet bij ons binnen gekomen.
Check ook of de mail niet in je spambox is terecht gekomen.

Adoptiebijdrage

Wij vinden het belangrijk, dat onze katten zo goed mogelijk beschermd zijn tegen ziektes, kwijt raken en zich niet meer kunnen voortplanten. Er zijn in de opvangen immers nog zoveel katten, die ook een mooi plekje zoeken.

Daarom worden onze katten allemaal gevaccineerd, gecastreerd en gechipt. De gegevens hiervan worden vermeld in een door de dierenarts afgetekend vaccinatieboekje, dat elke kat dus heeft. Ook zorgen wij voor de juiste registratie van de chip.

Je zult begrijpen, dat bovengenoemde behandelingen geld hebben gekost. Bij adoptie vragen wij de daarom een bijdrage in deze kosten door middel van de volgende adoptiebijdragen ter hoogte van €85,-.

Je krijgt bij adoptie een goodie bag met o.a. een zakje overgangsvoer mee, dat je de eerste tijd kunt mengen met je eigen voer, zodat het spijsverteringskanaal van onze kat bij jou geleidelijk kan overschakelen naar ander voer.

Adoptieovereenkomst

Wij werken met een adoptieovereenkomst, waarin de informatie van het konijn is opgenomen en afspraken zijn vastgelegd. Deze kun je hier alvast lezen. Heb je er vragen over, stel ze ons dan gerust.

Nazorg

Zoals al eerder gezegd, hebben wij tijdens de opvang een band opgebouwd met onze dieren. Ze zijn ons erg lief en daarom wensen wij hen het allerbeste plekje dat er voor hen bestaat.

We proberen dat door middel van bovenstaand formulier en de eerste kennismaking met de kat al zo goed mogelijk in te schatten. Maar om nog zekerder te zijn, vangt de adoptie aan met een proefperiode. Hier staat geen vaste tijd voor, omdat dat per dier en per situatie kan verschillen. Maar tijdens de proefperiode blijven wij met jou in contact over hoe het gaat. Ook ontvangen we in die tijd graag foto’s en/of filmpjes. En zo nodig en/of gewenst staan we jou met raad en daad bij.
En mocht het onverhoopt toch goed gaan bij jou thuis, dan kan onze kat natuurlijk bij ons terug komen.

Als het wel allemaal goed gaat, sluiten we de proefperiode graag af met een bezoekje bij jou thuis. Er is niets mooiers voor ons dan te zien, dat onze katten een mooi, nieuw leven hebben gekregen en gelukkig zijn.

Hierna is de adoptie definitief en zorgen wij dat de chipregistratie wordt aangepast. Ook sturen we je nog even een herinnering als de kat aan de eerstvolgende vaccinatie toe is. Natuurlijk blijf je altijd bij ons terecht kunnen voor advies en vinden we het altijd leuk om nog over ‘onze’ dieren te horen of er foto’s en/of filmpjes van te zien.

Over de dieren

Alle nieuwtjes over onze dieren vind je op onze Facebookpagina.

Katten- en Konijnenopvang
06-27 20 77 79

Donaties aan onze stichting zijn van de belasting aftrekbaar.