Dierenwensen

Wij hebben tijdens de opvang een band opgebouwd met onze dieren. Ze zijn ons erg lief en daarom wensen wij hen het allerbeste plekje dat er voor hen bestaat. Het is dus niet zo, dat je bij ons zomaar even een dier kan komen ophalen. Nee, we bekijken per dier wat het beste bij hen past, maar ook wat bij jou en jouw situatie past. Zo voorkomen we zoveel mogelijk teleurstellingen achteraf voor zowel jou als voor de dieren.
In de beschrijving per dier staat een persoonlijk wensenlijstje. Dat is ons uitgangspunt. Bedenk goed of je daaraan kunt voldoen.

Mensenwensen

Ja, over mensen hebben onze dieren ook nog iets te wensen, namelijk dat ze goed nadenken en zich goed inlezen over de verzorging van dieren.
De grootste oorzaak van het bestaan van opvangen, is dat veel mensen dieren te ondoordacht aanschaffen. Het is vaak heel verleidelijk, zo’n schattig kitten of konijntje. Zeker als je kinderen er om vragen. Zeg dan maar eens nee! Je hart zegt dat je best voor het dier kunt zorgen. Maar soms is het geen verstandig besluit.

Onze dieren willen nog maar één keer naar een nieuw thuis verhuizen en daar dan zo oud mogelijk worden.
Dingen om vooraf goed over na te denken zijn dan:

• Vind ik het zelf ook leuk?
    Doe het niet alleen voor de kinderen, want die kunnen de verantwoordelijkheid meestal nog niet zelf aan en zijn er zelfs na korte tijd vaak alweer op uitgekeken. Als ouder blijf je eindverantwoordelijk.
  • Heb ik er de komende jaren voldoende tijd voor?
    Naast eten en drinken heeft een dier ook aandacht nodig. Ook als je moe bent of geen zin hebt, moet de kattenbak of het hok verschoond of de vacht geborsteld worden. En een kat kan wel 20 jaar worden en een konijn wel zo’n 12 jaar!
  • Heb ik verzorging voor de dieren als ik met vakantie ben?
    Het pas regelen als je je vakantie al geboekt hebt, is echt te laat. Buren zijn misschien ook net dan met vakantie en de kans dat pensions al vol zitten, is groot.
  • Is het financieel haalbaar, ook als ze ziek worden?
    Je hebt het waarschijnlijk voor je dier over om deze kosten te maken, maar voor mensen met een kleine beurs kan het toch een behoorlijke en misschien wel een te grote belasting zijn.

Gelukkige dieren en baasjes

We zetten deze informatie hier niet voor niets. Nog altijd worden er (vooral in de vakantietijd) veel dieren gedumpt. Hier vooraf over nadenken, bespaart jou en je huisdier een hoop gedoe en verdriet.

We hopen dat bovenstaande informatie en tips er aan zullen bijdragen dat je niet te impulsief een dier in huis haalt. En dat je zeker weet dat jij en je dier een gelukkige thuissituatie ervaren.

Index

Wie zijn wij

– De stichting
– De vrijwilligers

Info | advies en links
Vermiste dieren
Verzorging dieren
Help mee
Met dank aan

Over de dieren

Alle nieuwtjes over onze dieren vind je op onze Facebookpagina.

Stichting True Colors
Katten- en Konijnenopvang
Waddinxveen
06-27 20 77 79
info@stichtingtruecolors.nl
www.stichtingtruecolors.nl

Bankrekening: NL39 TRIO 0254 7005 78

Openingstijden:
Bellen bij voorkeur op:

Op afspraak
Ma, do en za tussen 10:00 en 12:00 uur

Donaties aan onze stichting zijn van de belasting aftrekbaar.