Help mee

Kosten van de opvang

Met nog maar één kat in de opvang zijn de kosten ook nog maar beperkt, zij het dat Loekie met z’n diabetes natuurlijk wel duur voer en insuline nodig heeft. En natuurlijk blijven er kosten van schoonmaakmiddelen, kattenbakkorrels, speeltjes, de jaarlijkse vaccinatie en eventuele andere dierenartsbezoekjes / -behandelingen en medicatie.

Omdat we zelf geen nieuwe dieren meer opvangen, zullen we in de meeste situaties naar collega-opvangen doorverwijzen. Het komt ook voor, dat we zelf een beroep doen op een collega-opvang. Dan vinden we het wel fijn om hen te bedanken en te steunen met een financiële bijdrage.
Ook als er (medische) kosten gemaakt moeten worden voor een zwerfdier willen wij zo mogelijk blijven bijspringen. Mede daarom willen we onze bankrekening nog graag wat gevuld houden

Financiële verantwoording

De stichting heeft nooit subsidies en/of vergoedingen ontvangen. Ook hebben we uiteraard geen winstoogmerk. Het bestuur en alle betrokken medewerkers werken als vrijwilliger bij de stichting. De donaties komen echt helemaal bij de dieren terecht.

Voor een volledig beeld kun je hieronder onze jaarrekeningen zien

Bij opheffing van de stichting komt het vermogen van de stichting verplicht ten goede aan een door het bestuur te bepalen ANBI-instelling met gelijksoortige doelstelling.

ANBI-status

Wij hebben van de Belastingdienst de ANBI-status (Algemeen Nut Beogende Instelling) gekregen. De criteria hiervoor hebben betrekking op het bestuur, het beleid, de administratie, transparantie en functiescheiding. En uiteraard moeten we zowel statutair als feitelijk het algemeen belang dienen.

• Voor jou betekent dit, dat je je donatie aan ons kunt opvoeren als aftrekpost van de belasting!

• Datzelfde geldt voor vrijwilligers die onkosten maken voor de stichting en van vergoeding af zien!

• Periodieke giften zijn zelfs volledig aftrekbaar, mits ze voor tenminste 5 jaar zijn vastgelegd!

• En wij hoeven geen belasting te betalen over legaten en erfstellingen!

Meer informatie hierover kun je vinden op de website van de Belastingdienst

Wil je ons helpen?

Mocht je ons willen helpen, dan zijn we daar natuurlijk nog altijd blij mee.
Daarbij denken wij aan de volgende mogelijkheden:

Spullen voor Loekie

Loekie heeft speciaal diëetvoer voor diabeteskatten en plantaardige klontvormende kattenbakkorrels (Cats Best) en is gek op verenhengels en muisjes en speelgoed met lekkere geurtjes.
Wil je hem daar blij mee maken? Stuur ons dan even een e-mail of whatsapp en we spreken wat af.

Geld doneren

Heel eenvoudig kun je éénmalig, maandelijks, per kwartaal of jaarlijks een donatie aan onze stichting overmaken.
Je kunt het bedrag zelf uitkiezen. We zijn er altijd blij mee!

Je kunt het overmaken naar onze rekening bij de Triodosbank:
NL39 TRIO 0254 7005 78 t.n.v. de Stichting Katten & Konijnenopvang True Colors.

Periodieke schenking

Een periodieke schenking aan onze stichting is dankzij onze ANBI-status volledig aftrekbaar van de belasting. Hier gelden wel de volgende voorwaarden voor:

• De schenking moet in een ondertekende onderhandse schriftelijke overeenkomst zijn vastgelegd

• De schenking moet ten minste vijf jaar lang een jaarlijks gelijk bedrag betreffen;

• Zowel de schenker als de instelling waaraan wordt geschonken moeten een exemplaar van de overeenkomst in  hun bezit houden (om eventueel aan de Belastingdienst te kunnen overleggen).

De Belastingdienst heeft hier een standaard overeenkomst voor, die je hier kunt vinden.
Als je onze stichting op deze manier wilt steunen, stuur ons dan een e-mail en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.