Afstandsprocedure katten

Helaas kunnen wij  momenteel geen nieuwe dieren aannemen.

Redenen en oplossingen

Het kan voorkomen dat je je kat niet langer de zorg en aandacht kan geven, die het nodig heeft. Wat de reden daarvan ook is, zorg er alsjeblieft wel voor, dat je kat goed terecht komt!

Gedragsproblemen

Is het echt altijd nodig om afscheid van je dier te nemen? Voor sommige problemen zijn echt nog goede oplossingen te vinden. Zeker als er sprake is van een gedragsprobleem als onzindelijkheid of agressie. Voor zo’n dier een nieuw baasje vinden, is niet eenvoudig. Maar misschien is het ook helemaal niet nodig en kun je zelf iets aan het probleem doen.

• Ga altijd eerst naar de dierenarts en laat onderzoeken of er een medische oorzaak is voor het probleem, dat je ervaart. Wellicht is het met een behandeling van pijn of bijvoorbeeld een blaasontsteking te verhelpen en hoef je geen afscheid te nemen van je geliefde huisdier.
  • Als een medische oorzaak door een dierenarts is uitgesloten, kan gedragstherapie een goede oplossing bieden. Soms verandert het gedrag van je kat al na kleine aanpassingen in huis.
    Vind je het te duur? Er zijn verzekeringen, die de kosten hiervan vergoeden. Vraag het daar eens na.

Als je hier advies over wilt, kun je altijd contact met ons opnemen. We denken graag met je mee!

Kattengedragstherapeuten, die in onze regio werkzaam zijn, zijn:

Vrijheid geven?

Zet je kat nooit zomaar ergens uit de auto. Katten zijn best goede overlevers, maar ze zijn het niet gewend om voor zichzelf te moeten zorgen. Hun leven zal als zwerfkat een zwaar leven worden. Ze zullen in hun zoektocht naar voedsel overlast gaan veroorzaken met alle gevolgen van dien. Ze zullen zo het vertrouwen in mensen terecht helemaal kwijt raken.
Maar wat als er iets met je kat gebeurt, aangereden of ziek wordt? Dan is er niemand, die voor het dier zorgt en zal het een lijdensweg tegemoet gaan. Dat is toch niet wat je kat verdient?!

Naar een opvang brengen

Als je niet meer voor je kat kunt of wilt zorgen, dan zijn er asielen/ opvangen waar je je dier kunt brengen. In onze regio zijn dat:

Gouda, Moerkapelle, Moordrecht, Waddinxveen en Zevenhuizen

Boskoop en Hazerswoude-Dorp

Reeuwijk

Als je kat daar om de een of andere reden niet terecht kan, kun je via onderstaand formulier contact met ons opnemen. Wij zullen dan kijken of wij een plekje voor jouw kat hebben of gaan met je op zoek naar een andere oplossing.

Wachtlijst

Wij doen ons best afstandsdieren zo snel mogelijk op te nemen. Maar het kan zijn, dat we vol zitten en dus niet direct plaats hebben voor jouw kat. Je komt dan op een wachtlijst terecht. Zodra je aan de beurt bent, nemen we contact met je op.

Afstandsbijdrage

Als je afstand doet van je dier, vragen wij een bijdrage in de medische – en verzorgingskosten. De hoogte van de afstandsbijdrage is afhankelijk van of je kat al gevaccineerd en/of gecastreerd is. Mocht je echter financieel niet in staat zijn deze kosten te voldoen, laat het ons dan weten. Samen komen we er wel uit.

Afstandsbijdrage Toeslag indien niet gevaccineerd Toeslag indien niet gecastreerd
€ 25,00 € 15,00 € 25,00

Om spijsverteringsproblemen te voorkomen, ontvangen we in ieder geval graag wat voer, dat jouw kat gewend is te eten, zodat we hem of haar geleidelijk over kunnen zetten op het voer, dat onze katten krijgen.

Middels het ondertekenen van een afstandsverklaring doe je afstand van je kat aan de opvang en draag je het eigendom over aan de stichting. Zo kunnen wij een nieuw baasje voor jouw kat gaan zoeken.

Informatie

Kun je de zorg voor je kat niet meer dragen, kan het niet bij een regulier asiel terecht en wil je je kat afstaan aan onze opvang? Dan ontvangen wij graag wat informatie over jouw kat, zodat we de verzorging zo goed mogelijk kunnen aansluiten op wat jouw kat tot nu toe gewend is. We willen graag zoveel mogelijk weten over het karakter en gedrag, de eetgewoontes en de medische geschiedenis van jouw dier. Al deze informatie helpt ons een passend nieuwe baasje voor jouw kat te vinden.

We hebben daarvoor onderstaand formulier opgesteld. Als je dit formulier invult en naar ons verzendt, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Let op: Het heeft alleen zin om ons te benaderen als je kat niet in een gewoon asiel terecht kan.

Hoe wij met je persoonsgegevens om gaan, kun je lezen in deze privacyverklaring.

Stichting True Colors
Katten- en Konijnenopvang
Waddinxveen
06 – 2720 7779
info@stichtingtruecolors.nl
www.stichtingtruecolors.nl

Bankrekening:
NL39 TRIO 0254 7005 78

Openingstijden:
Op afspraak

Contact:
Per e-mail of whatsapp

Donaties aan onze stichting zijn van de belasting aftrekbaar.

Nieuwtjes over ons vind je op onze Facebookpagina.