Zwerfkonijnen

Gevonden konijnen

Heb je een konijn in een woonwijk of in ieder geval in de buurt van huizen gevonden? Het dier is mogelijk per ongeluk ontsnapt en weggelopen. Vraag daarom in de buurt dan goed na of iemand het dier en diens eigenaar kent. Je kunt ook foto’s van het dier maken en die op een A4tje printen en in de buurt verspreiden of verstuur de foto’s in de buurt-whatsappgroep.

Is er niet direct een eigenaar te vinden? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met de lokale dierenambulance. Zij zullen zo nodig eerste hulp verlenen en/of het dier naar de dierenarts of het asiel/ de opvang vervoeren. Zij zullen dan de eigenaar van het dier verder proberen op te sporen.

Gedumpte konijnen

Heb je een konijn gevonden op een plek waar geen huizen in de buurt zijn? Dan is de kans heel groot, dat het gedumpt is.

Voor zo’n dier kun je contact opnemen met Zwerfkip & Zo in Boskoop op telefoonnummer 06-45020251. Zij zullen het dier vangen en in overleg bij een konijnenopvang brengen.

Heb je het dier zelf kunnen vangen? Stuur ons dan een email naar info@stichtingtruecolors.nl of een whatsapp naar 06-27207779.

Belangrijke telefoonnummers

Verblijfplaats konijnen Gevonden Konijnen Gedumpte Konijnen
Gouda Moerkapelle Moordrecht Waddinxveen Zevenhuizen Centrum voor Dierenhulpverlening Tel. 0182-529059 Zwerfkip & Zo Tel. 06-45020251
Boskoop Hazerswoude-Dorp Dierenambulance Alphen aan den Rijn e.o. Tel. 0900-1120000 Zwerfkip & Zo Tel. 06-45020251
Reeuwijk St. Dierenhulpverlening Woerden e.o. Tel. 0348-414242 Zwerfkip & Zo Tel. 06-45020251

Index

Wie zijn wij

– De stichting
– De vrijwilligers

Info | advies en links
Vermiste dieren
Verzorging dieren
Help mee
Met dank aan

Over de dieren

Alle nieuwtjes over onze dieren vind je op onze Facebookpagina.

Katten- en Konijnenopvang
06-27 20 77 79

Donaties aan onze stichting zijn van de belasting aftrekbaar.